Původní název současné budovy s těžní věží, která je známá jako Jáma Jindřich, byla Jáma č. X („Na desátem“, Heinrichschacht a nakonec Jindřich). Objekt se nachází na Nádražní třídě, která vede k ostravskému hlavnímu nádraží, naproti vyústění Bieblovy ulice. Jáma byla založena roku 1846 montánním erárem a roku 1856 přešla do majetku jedné ze čtyř společností, která se na Ostravsku zabývala těžbou uhlí, Severní dráhy Ferdinandovy. Tehdy byla přejmenována na Heinrich, Jindřich. Složitý stavební vývoj objektu vedl k řadě přestaveb a postupnému založení větrací jámy (1858), první briketárny v revíru (1864 až 1911) a koksovny (1860 – 1912). V roce 1872 zde byla postavena první ocelová těžní věž v revíru. Roku 1932 se Důl Jindřich stal pouhou větrací jámou, jako součást dolu František. V roce 1979 byly obě jámy Dolu Jindřich zasypány. Do současnosti byla zachována a zakonzervována těžní věž a těžní budova z režného zdiva z roku 1913, kterou navrhla firma Mainx & Popp, ovšem bez strojovny. Jáma Jindřich představuje unikátní památku na historii i současnost Ostravy.
V komentáři je mylná informace o funkčnosti jam – jedna jáma byla vztažná pro pro přívod
čerstvých větrů do dolu a druhá pak výdušná ( jak uvádíte větrací ).